Hvem er dine kunder?

Få gode råd til hvordan du lærer dine kunder bedre at kende, og derigennem forbedrer din bundlinje.

En af hemmelighederne bag en succesfuld forretning er at kende sine kernekunder, og samtidig kunne identificere nye potentielle kunder. Derfor er det vigtigt, at du som selvstændig er i stand til at beskrive både dine kunder og deres behov så præcist som muligt.

Nedenfor har vi udarbejdet en lille huskeliste, som altid er god at have i baghovedet, når du skal kortlægge dine kunders behov.

  • Hvem er kunderne?
  • Hvad køber de?
  • Hvorfor køber de det?
  • Hvad får dem til at købe?
  • Hvor mange penge har de?
  • Hvordan bruger de dit produkt?
  • Hvad forventer de af dit produkt?
  • Hvad tænker de om din virksomhed?
  • Hvad tænker de om konkurrenterne på markedet?
  • Hvilke relaterede produkter bruger de i forvejen?

Spørg dine kunder direkte
For at kunne besvare disse spørgsmål, kan det ofte være nødvendigt at tage kontakt direkte til kunderne, og spørge dem om deres ønsker til netop dit produkt.

Det er en god måde at skabe kontakt på, fordi det sker med udgangspunkt i deres behov, og samtidig viser, at du tager deres mening om dit produkt alvorligt.

På den måde kommer du helt tæt på kunderne, og vores erfaring fortæller os da også, at der ofte er en direkte relation mellem et godt kendskab til dine kernekunder og din bundlinje.

Jo mere kontakt og føling du har med dine kunder, desto nemmere er det nemlig at målrette dit produkt og overbevise dem om, at det passer perfekt til deres behov.

25.000 mulige kunder

Udnyt muligheden for samhandel med mere end 25.000 andre selvstændige.

Læs mere
Bliv medlem af DANA

Bliv medlem af DANA – Danmarks eneste a-kasse kun for selvstændige.

Læs mere