Hvordan er markedet?

Det er sjældent helt ligetil at finde det rette afsætningsmarked for dit produkt. Jo mere viden du har om dine konkurrenter og markedet generelt, desto nemmere bliver det dog ofte.

Research er alfa og omega, når du starter en virksomhed. Men hvilken type research, du skal fokusere på, afhænger i høj grad af den virksomhed, du har i tankerne.

Har du udviklet et helt nyt produkt, skal du vide alt om det marked, du sender dit produkt ud på. Og vil du levere en almindelig serviceydelse, kan du fx gå på nettet og researche prisniveau, geografisk placering og kvalitet hos dine konkurrenter, så du kan skille dig ud.

Noget research er dog fast pensum for alle virksomhedsejere. En forretningsplan og analysemodeller såsom SWOT er nemlig guld værd, når du skal idéudvikle eller skaffe finansiering.

Læs mere om forretningsplaner og den anerkendte SWOT-analyse, som hjælper dig med at blive klogere på din virksomheds styrker, svagheder, muligheder og trusler.

 


 

Bliv medlem af DANA

Bliv medlem af DANA – Danmarks eneste a-kasse kun for selvstændige.

Læs mere